در قبل تاریخ و در طول آن همیشه آهو نقش مهمی در زندگی انسان ها داشته است .
آهو با شاخ هایش شناخته می شود. این نشانه به یک مخزن یا پناهگاه اشاره دارد.
گاها به جاهای پرپیچ و خم نیز اشاره دارد. نقش آهو روی سنگ قبر نیز می تواند باشد.
گاها نیز نماد برکت بوده است. اگر نقش یا حکاکی یا تندیس آهو شاخ داشته باشد،
ممکن است نمایانگر دفینه یک راهزن باشد .
جهت دیدش و شکل پاهایش خیلی مهم بوده و ممکن است به یک ابزار الکترونیکی نیاز داشته باشیم.
نظر دوم:
نماد دینداری می باشد. رهبری، پیروزی، تفریح و مردانگی را معنی می دهد.
نقش آهو و یا تندیس آن نشانه قبر زن نیز می باشد.
در مبحث دفینه نیز می گویند که به غار زیر زمینی و یا لابیرنت نیز اشاره دارد.
ممکن است پول را مستقیما نشان ندهد.
اما از آنجایی که ممکن است مزار زن نیز باشد می تواند به قبر تابوتی نیز اشاره کند.
گوزن در گنج یابی – در کنار مزار و یا داخل آن ممکن هدایایی وجود داشته باشد.
نظر سوم آهو و گوزن در گنج یابی:
نشانه آهو معمولا در قله کوه ها و یا نقطه شروع تپه ها نقش شده است.
آهو یا غزال یا گوزن در گنج یابی
از جایی که نشانه آهو حکاکی شده تا نوک قله کوه همه جا را باید بخوبی بررسی نماییم، سر آهو، شاخ هایش و پاهایش می توانند جهت را نشان بدهند.
نظر چهارم آهو و گوزن در گنج یابی :
در افسانه قدیم یونان الهه ماه و شکار می باشد. گوزن در گنج یابی – علاوه بر اینکه در زمینه های مختلفی استفاده می شده است،
ولی اگر در یک سنگ ثابت نباشد به هدف زینتی و یا دینی بوده است.
گوزن:
انسانی که این نقش را ایجاد کرده از منطق خودش استفاده کرده است.
گوزن نیز برخلاف آهو در دره ها و یا کنار رودخانه ها مشاهده شده است.
رد پاهای گوزن جهت را نشان می دهد. اگر گوزن تنها باشد دفینه در جهت نگاهش و نزدیک است.
گوزن در گنج یابی – باید به تخته سنگ ها با رنگ متفاوت، بلوکهای صاف تخته سنگ، تخته سنگ های متفاوت درون دره ها با دقت نگاه کرد و اطراف باید به خوبی بررسی شود.
دفینه اش در مکان خیلی ساده ایی بوده و کار کمی می خواهد.
اینسنگ نگاره های باستانی در دره ی تیمره، واقع در کوه های زاگرس در مرکز ایران فراوان یافته می شود.
این نگاره ها که شاید داستانی از شکارگران و جانوران ساکن در این دره ی خاور میانه ای در بیش از ۶,۰۰۰ سال پیش را باز می گویند،
به دست هنرمندان روزگار پیش از تاریخ این سرزمین نگاشته شده اند.
در آسمان شبانه ی بالای چشم انداز هم رد ستارگان دیده می شود ،
که همگی با هم به گرد قطب شمال آسمانی دایره هایی ساخته اند و به هیچ وجه نشانه دفینه نمی باشد!
آهو و گوزن در گنج یابی ، لذا از هرگونه حفاری و تخریب چنین آثاری جدا خودداری نمایید.
یا اینکه علامتی از وقوع به رموز حادثه و یا جای مخفی شده می باشد.
سمبل کلید رمز از بعضی از ناشناخته گشوده،
روشن و شفاف می سازد. مانند کلمه عبور و یا کلید جواب…
از آنجا که کلید یک سمبل مذکر به شمار می رود،
همیشه نقش فعالی را بازی کرده و سمبل نقطه ورود و یا کاری است که برای اولین بار انجام می شود.
در نهایت کلید سمبل اقتدار و تملک است.
کلید مورد نظر ما در صنعت گنج یابی نیز نه برای گشودن در،
بلکه بر عکس اشاره و علامتی برای کشف نشانه بعدی گنج است،
یعنی کلید علامت ماقبل آخر در این حرفه است.
کارشناسی علامت قفل:
در زمان توضیح موضوع کلید، گفتیم که این می تواند به عنوان یک عنصر دانایی تفسیر گردد.
قفل و کلید در عنصر نزدیک به هم بوده و در سیستم سمبل کی ما از اهمیت بالایی برخوردارند.
تصویر یک کلید تنها، حاکی از نزدیکی هدف بوده،
در عین حال سمبل زمان استفاده از قدرت نبوغ و دانایی برای گشت و کاو محیط اطراف است.
همچنانکه کلید به معنای نزدیکی زیاد هدف به شما و یا حتی قرار داشتن آن دقیقا در محل استقرار شماست،
از طرف دیگر نشان دهنده لزوم دقت بالا و بصیرت نیز می باشد.
زیرا اگر بر روی قفل کلیدی نباشد نشان از وجود یک مانع داشته و این برای شما به منزله علامت هشدار است.
هشداری که گفتیم لزوما به منزله وجود یک خطر نیست.
فقط قصدمان از هشدار وجود یک مانع بر سر راه مان است.
برای مثال، احتمالا دفینه در داخل یک صخره و یا سنگی با شکل متفاوت جاگذاری شده ،
و نقطه مورد نظر با استفاده از ساروج به طور کامل از چشمان ما دور نگه داشته می شود.
قفل اگر به مفهوم وجود امانتی در داخل یک اتاقک بوده باشد،
باید آن را با همان کار گردش در ذهن خود متصور شویم.
زیرا مکانیزم کار قفل با حرکت کلید به طرفین راست و چپ عملی می شود.
معمولا سمت راست برای بستن و چرخش به چپ برای باز کردن به کار میرود.
در این صورت پس از ورود به اتاق باید در طرف چپ به دنبال یک اتاقک و یا در سمت چپ اتاق به دنبال یک محل اختفا گشت. اگر بر روی قفل کلیدی نباشد، قطعا مانعی در کار است و این به منزله هشداری برای شماست.
همچنانکه در علامت پاها بیان شد، بایستی در محل پیدا شدن قفل ایستاده و در اطراف به دنبال یک مدخل بگردید.
شکستن سنگ قفل طبق گفته بعضی ها و یا جستجو در بالا و پایین آن برای پیدا کردن چیزی به طور کامل خلاف منطق این کار است.
قفل در عین حال سمبل گذر از این دنیا به دنیای بعدی است.
در اطراف چنین سمبلی می توان یکی از علامت های را در آن اطراف پیدا کرد.
این سمبل را می توان به عنوان توقف و تامل تفسیر نمود.
به نکته ای در مورد قفل اشاره می کنیم:
بر روی سنگی در نزدیکی محل کشف آن تصویر نقشه جغرافیایی منطقه توسط کاوشگران گنج کشف شد.
چنین برداشت شد که این نقشه باید بعد از پیدا شدن گنج مورد مطالعه قرار گیرد .
حقیقت این امر نیز بعد از تحقیقات انجام شده معلوم شد.
این نقشه خبر از یک دست لوازم مخفی می داد.
به طور قطع نمی توان گفت که جنس آن از طلا، نقره و … است،
شاید دفینه ارامنه و یا راهزنان بوده باشد. در هر دو صورت نیز به معنی یک دفینه مخفی است .
در دوران باساتان ، نشانه قورباغه تمثیل گر بی نهایت می باشد، اگر بدن نماد به صورت درست بوده و سرش به شکل قورباغه باشد ، قطعا نشان مزار می باشد .
زن یا مرد بودن مرده را از روی صورت قورباغه می توان فهمید. معمولا باید در نزدیکی یک رود یا برکه آب و یا دره قرار داشته باشد. نقاط مقابل دره و یا داخل دره مهم می باشند مخصوصا در مسافت پریدن قورباغه ، باید دقت کرد که سنگ گردی وجود دارد یا نه ، اگه وجود داشت ابتدا دقت می کنیم که سنگ نشانه ای دارد یا نه ، اگر نداشت زیرش را حفر می کنیم.
نشانه قورباغه در نظریه دوم در مصر باستان نشانه قورباغه نماد تولد الهه هگت بوده است ، و همیشه در هنگام زایمان مادران و زنان مصری حضور داشته است! جالب اینکه، مسیحیان اولیه، قورباغه را به عنوان نمادی از رستاخیز مسیح می دانسته اند. ولی در نشانه های دفینه، قورباغه خصوصیات واضحی دارد، و مهم ترین آن، جهش به سمت جلو می باشد و معمولا باید در کنار یک رود یا برکه ای آب قرار داشته باشد، و این علامت علامت آخر نیست و باید به سمت جهش آن به دنبال نشان بعدی باشید. ضمنا یک خصوصیت دیگر آن گرفتن طعمه از راهی دور می باشد ،
نشانه قورباغه در گنج یابی و دفینه یابی و به همین منظور اگر قورباقه رو به رودخانه قرار داشت، اصلا تعجب نکنید . و فکر نکنید که هدف نهایی در آب می باشد! بلکه هدف آن طرف آب بوده، و در آنجا باید به دنبال علامت آخر باشید . ضمنا بعضی ها نیز به حالت چشمان قورباغه اشاره داشته ، و توجه ویژه ای به آن دارند و معتقدند که چشمان قورباغه، به دو طرف مختلف نگاه می کنم و میتواند نشانگر دو هدف باشد. در کل باید به تمام اجزاء آن دقت کافی داشته باشید، نشانه قورباغه چرا که می تواند در یافتن نقطه نهایی، به شما کمک موثری بنماید.
کارشناسی نشانه های گنج شرکت گوهرباستان
هیچ وقت به اثار های هنری و یا کتیبه ها ( چشمه ) یا سنگ نوشته ها یا هر شکل ،
اثری که به دست قدیمیان نوشته یا حجاری یا نجاری شده دست نزنید .
و این اثار ارزشمند ملی را تخریب نکنید .
۱ تخریب آثار ملی و فرهنگی تاریخ ایران عزیزمان ،
۲ این را مطمئن باشید که در هیچ جای ایران گنج در اغوش اثر قرار داده نشده است ،
نشانه ها همیشه علامت یکی مانده به نقطه ی اصلی یا چند تا مانده به نقطهی اصلی میباشند ،
هر اثری درونش گنج وجود ندارد ،
مواظب میراث ملی مان باشیم
برای مشاوره رایگان در مورد علائم ونشانه ها و خرید و فروش فلزیاب ها با کارشناسان شرکت گوهرباستان در تماس باشید.
آدرس کانال تلگرام محصولات و لیست قیمت محصولات : goharbastan@
درخت حیات یا درخت زندگی چه مفهومی دارد، ریشه مفهوم درخت حیات که قدمت آن به دوران ماقبل تاریخ میرسد بطور عمده در سنت های شامان آسیایی و نمادی است که در سنت های بسیاری یافت می شود
۱- درخت زندگی
مفهومی است که در علم، مذهب، فلسفه، اسطوره و دیگر زمینهها استفاده شدهاست.
در این زمینهها درخت زندگی به شکل درختی پرشاخه نشان داده میشود که نشاندهندهٔ این ایدهاست که تمام حیات بر روی زمین به هم مربوط است. درخت زندگی انواع گوناگون دارد:
بنمایهایست در الهیات، اسطورهها، و فلسفههای مختلف در جهان؛ یک مفهوم عرفانی که به ارتباط متقابل تمام اجزای حیات بر روی سیارهٔ ما اشاره دارد؛ و همچنین در علوم، نموداری برای تبار مشترک موجودات در تکامل است
۲- درختان اسطورهای ( درخت حیات ):
با پیدایش اسطورهها، باورها و اعتقادات در میان آدمیان، طبیعت سرسبز شکلی دیگر یافت.
هر کدام از اقوام و ملل گوناگون براساس جهانبینی خویش برای طبیعت زنده ارزش و جایگاهی ویژه قائل شدند و درختان در بستر مذاهب، اسطورهها و حتی هنر و ادبیات تمدنهای گوناگون، حیاتی دیگر یافتند و بتدریج شگفت انگیزترین باورهای توتمی مربوط به درختان ساخته شد.
۳- زندگی اسرارآمیز درختان عظیم،
دیر زیستی، حیات دوباره، باروری و بسیاری از ویژگیهای آنها سبب شده است.
درختان در تصور انسانی، نقشی خداگونه بیابند و به عنوان واسطه بین خدایان و عالم بشری تقدیس گردند.
۴- به اعتقاد مردم بدوی
یکی بودن روح یا خدا با درخت، این قدرت را به درختان میداد که باران بیاورند.
خورشید را به درخشش وادارند، گلهها را افزایش بخشند و زنان را به بارداری و زایش یاری دهند.
۵- گاه نیز معنای نماد دینی که درختان و جنگلها طی قرون حیات بشری در زبانها و فرهنگها پیدا کردهاند
به سبب اندازههای بزرگ و همچنین عمر طولانیشان بوده که به شکل آشکاری بر جوامع اولیه تاثیر گذاشته است.
۶- همچنین کمیاب یا فراوان بودن
درختان در مکانهای مختلف در نوع برداشت و اهمیت آنها در افسانهها، اسطورهها و فرهنگها تاثیر داشته است.
۷- از دیدگاه جوامع بدوی،
درخت نمادی از زندگی مجرد پس از مرگ، رستاخیز و دوام زندگی بود و به سبب ایستادگی و تجدید حیات و قانون تکامل، در باورها رمزی از آدمی شد و تقدس یافت.
۸- این رمز گاهی به صورت یک درخت خاص
و گاهی به صورت باغی پر از درختان همیشه سبز و گاهی به شکل گیاهانی که شیره مقدس آنها به انسان جاودانگی میبخشد، جلوهگر شد.
۹- به موجب یک سنت قدیمی ( درخت حیات )
در انگلیس، فرانسه، آلمان و نواحی اسلاوی زبان مراسمیبه نام پُلمی برگزار میشود که مضمون اصلی آن تجدید حیات و زایش دوباره زندگی در بهار است.
۱۰- مردم درختان را نه فقط به صرف درخت بودن،
بلکه به این دلیل که تجلی خداوند را میتوان در درختان مشاهده کرد، ستایش میکردند.
۱۱- در بسیاری از اعتقادات جوامع انسانی درختان به عنوان سمبل حیات و زندگانی جاوید و نیز محافظان مردگان در گورستانها کاشته میشدند. بقایای این اعتقاد هنوز هم در میان برخی جوامع دیده میشود.
۱۲- اعتقاد به درخت به عنوان نشانهای از حیات جاویدان از تمدن سومریان به بعد رایج شد.
۱۳- در کیهانشناسی سومریان در مرکز عالم تک درختی قرار داشت که هم نگهدارنده عالم و هم منشا سایر درختان و میوهها و حتی حیوانات بود.
۱۴- این درخت در کهنترین تصویرش بنا به توصیفی که از آن در اساطیر اولیه شده، درخت کیهانی غول پیکری است که رمز کیهان و آفرینش آن است.